Wednesday, December 11, 2013

Pulut VS Kek Kahwin

Kali ni tempahan dari Fitah, salah seorang antara kastemer saya di awal-awal saya melibatkan diri dalam bidang "baking". Pulut dan kek kahwin 2 tingkat untuk majlis jirannya. Katanya, maknya beria-ia suggestkan saya kat jirannya tu. Alhamdulillah. Terima kasih makcik dan Fitah. 1st time jumpa dulu pun dah mesra amat. Berbunga-bunga di dalam hati bila makcik ingat lagi kat saya, walaupun dah lama tak jumpa.

Sebelum menyediakan keknya, kena sediakan bunganya dulu. Mencabar jugalah, sebab minggu tu hujan jer. Bunga lambat sikit nak kering memandangkan cuaca yang lembap. Tapi Alhamdulillah, akhirnya berjaya jugalah menyiapkannya.



Pulut yang ditempah khas untuk malam berinai katanya. Tema warna merah. Request pulut bentuk segiempat.


Kek kahwinnya pula bertemakan turquoise dan pink. Nak bunga meleret, bentuk bulat. Dalamnya saya buatkan kek kegemaran ramai, kek cokelat lembap.


Selamat pengantin baru buat pasangan pengantin. Dan terima kasih tak terhingga untuk Fitah dan maknya.

No comments: